תפוחי – מדוע אנשים מעדיפים להזמין דרך משק חקלאי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בוחרים לבצע הזמנות של ירקות ופירות דרך משקים חקלאיים באופן ישיר. כך הם מוותרים על האופציה הישנה והמוכרת של רכישה בסופרמרקטים או במכולות. גם אם היא לכאורה, אופציה הרבה יותר זמינה עבורם.

בדרך כלל, אנשים היו נוטים ללכת לסופר או למכולת ולרכוש סל מוצרים של פירות וירקות, בין אם זה כחלק מרכישה של כלל המוצרים לבית כולל סוגי מזון אחרים, ובין אם זה בנפרד. זו היתה האופציה היחידה והזמינה ביותר.

היום, הרבה מאוד אנשים מעדיפים להזמין מוצרים דרך משקים חקלאיים באופן ישיר. זה אפשרי בזכות האינטרנט, אשר גם מספק לאותם משקים אופציה לפרסום ושיווק וכן מספק להם אפשרות לפתוח חנות וירטואלית, דרכו הם יכולים למכור את המוצרים שלהם. המשקים דואגים לספק את ההזמנות תוך יום אל המזמינים.

דוגמא טובה לכך הוא משק תפוחי במושב עמיקם. מדובר במשק חקלאי בן 3 דורות, אשר ביחד עם חקלאים נוספים, משווק פירות וירקות, ירק ועשבי תיבול, פירות יבשים ומוצרים אחרים מהטבע. מדובר במשק גדול אשר מספק מוצרים בכל אזור המרכז והשרון. אספקת המוצרים מתבצעת תוך יום, תלוי בשעות ובמועד ההזמנה.

לפני שנסביר מדוע אנשים מעדיפים לפנות אל משק תפוחי ומשקים אחרים, צריך להדגיש, שהיתרון בשירות זה עובד כמובן לשני הצדדים. כלומר, הצרכן נהנה וגם החקלאי. זאת להבדיל ממצב רגיל, כמו שאנחנו יכולים למצוא מול רשתות שיווק, אז לא פעם החקלאי נפגע וגם הצרכנים עצמם לא נהנים באופן מלא.

מדוע צרכנים מעדיפים לרכוש מוצרים דרך משק חקלאי

צרכנים רבים מעדיפים, כאמור, להזמין פירות וירקות דרך משקים חקלאיים פרטיים ולא בעזרת רשתות שיווק גדולות, מכמה סיבות:

ראשית, הם משלמים מחיר נמוך יותר והחקלאי מרוויח יותר. על פניו זה נשמע אבסורדי, אך מה שקורה בפועל זה המצב הבא. אם רוכשים ירקות ופירות ברשתות שיווק, הרשת גובה מהצרכן מחיר מסוים וחלק קטן ממנו היא מעבירה לחקלאי ממנו רכשה את התוצרת. אז הוא לא מרוויח כלום, בזמן שהצרכן משלם מחיר גבוה. לעומת זאת, כשרוכשים ירקות ופירות במשקים פרטיים, אז החקלאי יכול לגבות מחיר נמוך יותר, כי אף אחד לא מקבל דמי תיווך, כל הכסף הולך אליו.

צרכנים רבים ערים לבעייתיות הזאת ומתוך הבנה שרק כך אפשר לשמור על החקלאות בישראל, הם מעדיפים לקנות ישירות מהחקלאי.

שנית, כשרוכשים פירות וירקות דרך תפוחי או משקים אחרים, אז אפשר להיות בטוחים שמקבלים מוצרים טריים, איכותיים, ואפילו אפשר לדעת באילו תנאים הם גודלו. זה הרבה יותר מידע ממה שיש לצרכן, מאשר כשהוא קונה פירות וירקות דרך רשתות שיווק. לכן זה הרבה יותר משתלם לקנות בצורה כזו, בוודאי אם המוצרים מגיעים ישירות אל הצרכן.