5 טיפים לבחירת סיר איכותי לחורף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עוד כמה שבועות יתחיל החורף, וזה הזמן טוב להתחיל להתכונן לקראתו. יש אנשים שמכינים את הדירה שלהם לחורף, יש אנשים שמכינים את הרכב שלהם לנהיגה בטוחה בגשם, ויש מי שמכין את המטבח שלו לחורף.

כפי שאנחנו יודעים, בחורף נהוג להכין מאכלים ותבשילים שונים מאלה שנהוג לבשל ולהכין בקיץ. אם בעונה זו, אנחנו מעדיפים להכין מנות קלילות, לא עמוסות ולא מורכבות מדי, אזי שבחורף, בימים קרים וגשומים, אנחנו מעדיפים להכין מנות וארוחות מורכבות. אלה יכולים להיות מרקים שיחממו אותנו, חמין שיתבשל כל הלילה, או מנות אחרות שגם יזינו אותנו במרכיבים החיוניים עבורנו וגם יהיו טעימות.

לשם כך, אנחנו צריכים להחזיק בבתים סירים מתאימים. מי שאין לו סירים לחורף, זה הזמן לבדוק איפה הוא יכול לקנות, מה מציעים הקטלוגים השונים, כמה סירים יכולים לשרת אותו ולשם מה. אנחנו בחלק הבא של המאמר, נציג 5 טיפים שיעזרו לכם לבחור סירים לחורף.

לפני שנציג את הטיפים חשוב להדגיש, גם אם אתם לא בשלנים גדולים, רצוי מאוד שיהיו בבית כמה סירים מתאימים לחורף. במידה ותרצו בעתיד להתחיל לבשל בצורה רצינית, וכן אף פעם לא תדעו מתי תצטרכו להכין לעצמכם או לשאר דיירי הבית, מרק או מנה אחרת שמתאימה לחורף. מעבר לכך, ישנם סירים שיכולים להתאים לצרכים מגוונים, כולל בקיץ.

טיפים איך קונים סיר איכותי

טיפ ראשון – תבדקו מאיזה חומר הוא עשוי

על פניו, כל סיר יכול לשמש אתכם לבישול, אך יש הבדל בין סיר טפלון לסיר נירוסטה. לכל אחד מהם יתרונות שונים. הראשון עמיד וחזק, מחזיק מעמד שנים רבות, השני יכול להתאים לבישול, טיגון ולצרכים אחרים. רצוי מאוד לקנות סירים משני הסוגים.

טיפ שני – מבנה וגודל

על מנת שתוכלו להכין בסיר אחד מנה גדולה, מוטב לקנות סיר גדול, אך מאחר והוא תופס מקום בארון ולא תמיד צריכים להשתמש במלוא הנפח שלו, יהיה נכון גם לקנות סירים בינוניים וקטנים, ולא רק סירים גדולים.

טיפ שלישי – רמת גימור

רמת הגימור, הציפוי של הסיר, משפיע על אופי השימוש מבחינת חומרים שונים. למשל, אם אתם בוחרים בגימור שיש, אז תוכלו להשתמש בסיר בצורה נוחה ובטוחה יותר, כאשר תעשו שימוש בשמן ובסוגי מזון מסוימים. לכן חשוב לבדוק את הגימור שלו.

טיפ רביעי – תשימו לב לאחיזה ולסגירה

הסיר אמור להכיל ידיות שתוכלו להעביר אותו בקלות מהתנור אל השיש או אל השולחן, בצורה בטוחה ונוחה. כמו כן, הוא אמור לכלול מכסה שיאפשר לכם לסגור אותו בצורה הרמטית, כך מה שתבשלו יתחמם היטב בתוך הסיר.

טיפ חמישי – מותג

עדיף לקנות סיר ממותג שאתם מכירים, מותג ותיק ומנוסה, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם רוכשים מוצר ברמה גבוהה ואיכותית.

תמונה: shutterstock