גם אם את אחרי לידה, מותר לך להתפנק!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

נשים רבות לאחר לידה נלחצות מהמשקל הנוסף שהתווסף לגופן. אין צורך להילחץ. חשוב להכניס את הדברים לפרופורציות הנכונות ולהבין שזהו מצב זמני, שהגוף עבר תהליך מאוד גדול ושיש לתת לו זמן להחלים ולהתחזק,

ושאת הירידה במשקל יש לבצע באופן הדרגתי ולא להגיע למצבי קיצון וצום שאינם תורמים לדבר. לפניכן מספר דרכים שבהן תוכלו לחזור במהירות למשקלכן וגם ליהנות מהתהליך.

 

אוכל וחגים

בעוד זמן קצר נחוג את ראש השנה, אחד הרגלים החשובים ביותר ביהדות. כידוע תקופת החגים גדושה באוכל, קינוחים, עוגות דבש המאפיינות את החג ועוד שלל מאכלים סמליים ומסורתיים הנאכלים בכול בית.

כדי לצלוח את תקופת החגים נמליץ לכן להשתדל ולאכול במידה. הסוד לאורח חיים בריא וטוב הוא לדעת כיצד לאזן בין הדברים.

אם תמנעו מעצמכן כול דבר לאורך זמן, ייתכן שיגיע שלב שבו לא תוכל לעמוד בפיתוי ואז מה שעלול לקרות הוא שתשחררו כול רסן. כדי לא להגיע אל המצב הזה מלכתחילה, החליטו למשל שאתן מתפנקות בפרוסת עוגה קטנה בערב החג. כך גם תהנו מקינוח טעים וגם לא תגזימו במידות.

הכלל הזה תקף לגבי כול מזון שאתן אוהבות ומאוד רוצות לאכול. אל תאסרו על עצמכן את אכילתו לחלוטין, ובפרט בחגים, אלא הקפידו לטעום מאותו מאכל במינון קטן ולמזוג בצלחת רק מעט.

ההתנהלות הזו תסייעה לכן לא רק לצלוח את החגים בהצלחה, אלא גם להוריד במשקל באופן הדרגתי ומבוקר.

פעילות ספורטיבית מתונה

ממש לאחר הלידה, הרופאים מסבירים כי נשים זקוקות למנוחה הנקראת גם "משכב לידה". זהו הזמן שבו הרחם מתחיל חזור לגודלו וכל המערכות והאיברים שהיו מעורבים בלידה עצמה משתקמים לאט לאט וחוזרים למקומם ולתקינותן.

אם אתן חובבות פעילות גופנית וחשות שאתן כבר חייבות לחזור לכושר, הקפידו שלא להתאמץ יתר על המידה כדי למנוע פגיעה קריטית בכל המערכות שאותן ציינו לעיל.

את החזרה לשגרה תוכלנה לבצע לאחר שישה שבועות ובדיקת רופא הנשים שלכן שיאשר כי הכול תקין ואין בעיה לחזור לפעילות גופנית מלאה נמרצת.

יחד עם זאת, אין שום סיבה לשבת בבית בחוסר מעש. נצלו את מזג האוויר הנעים שיפקוד אותנו בסתיו הממשמש ובא וצאו לטיולים ארוכים עם הבייבי בעגלה.

גם אם לא תלכו מאוד מהר או תרוצו כפי שאתן נוהגות בדרך כלל, הפעילות הגופנית הממותנת והיציאה אל האוויר הצח יכולים רק להטיב עימכן, לשחרר את האנדורפינים בגוף ולגרום לכן להרגיש מצוין!

אם אתן אינכן עוסקות בפעילות גופנית כלל, זה הזמן להתחיל. ייתכן כי בתחילה יהיה לכן מעט קשה, אך אם תקפידו על שגרה יום־יומית שבה אתן מבצעות הליכה, פילאטיס, יוגה או שיעורים נוספים לחיזוק הגוף באופן ממותן, אתן לא תאמינו לשינוי שחל בגופכן וגם להרגשה המנטלית הנפלאה אשר מתלווה לפעילות גופנית.

גם אם אינכן מצליחות כול יום להתאמן, התחילו בקטן ועלו במינון בהדרגה. הדבר החשוב ביותר הוא שתעסקו בפעילות גופנית ושלא תוותרו לעצמכן ובמקביל שתהיו גם סלחניות כלפי עצמכן, שכן זו תקופה מלאת הורמונים ועייפות ויש לדעת כיצד לשלב בין הדברים באופן שלא יפגע בכן.

רגע לפני החג מתכון מפנק לעוגת דבש

בין אם אתן מארחות ובין אם אתן מתארחות, תמיד נעים להיכנס עם מתנה למארחים שלכן או לחילופין להפתיע את האורחים עם קינוח נהדר.

לפניכן מתכון לעוגת דבש מנצחת שהכנתה קלה במיוחד כדי לא לגזול לכן זמן יקר מהבייבי החדש.

מצרכי העוגה הנדרשים: ביצים, שמן, דבש, תה חזק, סוכר, תמצית וניל, קינמון טחון, אגוז מוסקט, קורט מלח,  אבקת אפייה, קמח, סוכר וניל ואגוזים קצוצים גס.

להכנת הציפוי: אבקת סוכר, קרם רויאל אייסינג או שמנת מתוקה מוקצפת.

אופן ההכנה:

מחממים מראש תנור לחום של 165 מעלות, ומשמנים תבנית בקוטר 24 מסוג קוגלהוף.

בקערת מיקסר נערבל סוכר עם ביצים עד לקבלת קצף אוורירי, בהיר ונפוח. נוסיף את שאר המצרכים למעט אבקת האפייה והקמח.

לאחר הוספת המצרכים הנוספים והטמעתם יחד, נוסיף את אבקת האפייה והקמח ונערבל עד קבלת בלילה חלקה.

את הבלילה נעביר לתבנית הקוגלהוף ונאפה עד שהעוגה יציבה והקיסם יצא ללא פירורים.

לסיום נקשט את העוגה עם אבקת סוכר או זיגוג של רויאל אייסינג. אם תרצו תוכלו לשדרגה עם קצפת לצד פירות טריים חתוכים.

תמונה: https://unsplash.com/photos/rkT_TG5NKF8