5 לגימות ממחוזות היין הנחשקים בעולם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עבור חובבי היין שבינינו, כל לגימה עשויה להיות הרפתקה, והחיפוש אחר טעמים חדשים לעולם לא נגמר. לכן, כשבוחרים את היעד הבא לטיול, הוא מוכרח להיות מקום עם יין טוב. עכשיו, בתקופת הקורונה, טיולים פחות אפשריים, אבל זה בדיוק הזמן המושלם לעשות מסע וירטואלי קצר בין כל היעדים המעניינים ביותר הידועים באיכות היין שלהם. הרי כשהמגיפה הזאת סוף-סוף תיגמר, אנחנו ישר עולים על מטוס וכדאי לדעת מראש מה יהיה היעד הבא. בינתיים, תמזגו לכם כוס ונצא לדרך.

צרפת – כי פה כולם מבינים

היעד הראשון שלנו מוכרח להיות – איך לא – צרפת, מבון ויינות הבורגנדי שלה, דרך חבל שמפאן שהוא, כמובן, מקורה האקסקלוסיבי של השמפניה הצרפתית. מבורדו, המוכרת בעולם כ"בירת היין" בזכות יין הבורדו, ועד לברים ובתי הקפה של פריז. הצרפתים מבינים ביין, וכבודם במקומו מונח. מה עוד בן-אדם צריך חוץ מכוס יין איכותי, גבינה שמנה ובגט טרי?

לה ריוחה, ספרד – כי כאן יורים יין

מהבארים הפריזאיים נעשה קפיצה קצרה ללה ריוחה שבספרד. רצוי בחודש יוני, אז מתקיים בה פסטיבל היין השנתי , במסגרתו המשתתפים יורים אחד על השני יין אדום מאקדחי מים. בנוסף, תוכלו לטעום באיזור יותר מ-500 סוגים של יין – גם חגיגה וגם אתגר. מעבר להיותו יעד נפלא עבור חובבי היין, החבל יתאים גם לחובבי האדריכלות המודרנית, וכמו כן הוא נחשב לאיזור הטוב ביותר לגידול ירקות בספרד.

גיאורגיה – אם אין יין, שתו מים

גיאורגיה ידועה כארץ הראשונה שבה אילף האדם את גפן הבר, ובאמת לעיתים יותר קשה להשיג שם בקבוק מים מאשר כד של יין ביתי, שאין ארוחה גיאורגית בלעדיו. בין חבל קאחתי ובין העיר הבירה טבליסי, רבים מתושבי גיאורגיה מכינים את היין בביתם, ולכן ייתכן שהוא יהיה פחות מעודן מהיין שביעדים הקודמים. עם זאת, הטעמים המעניינים יחד עם תרבות האירוח החמה והמטבח המסורתי עטור החמאה שווים את הביקור, ללא ספק.

נאפה ואלי בקליפורניה – אינספור דרכי יין

לאלו מכם שמוכנים לטוס שעות ארוכות בשביל דרכי יין קסומות, מומלץ לבקר בעמק נאפה שבקליפורניה. המקום מאופיין באקלים ים תיכוני שהוא אידיאלי לגידול זנים רבים של ענבים. בעמק היפה יש יותר מ-400 כרמים ויקבים, והוא ביסס את מקומו כאזור יין נחשב.

מרלבורו, ניו זילנד – כי אין כמון הבלאן הניו זילנדי

ליעד האחרון שלנו נרחיק אפילו עוד יותר. כמובן שלצד כוס יין טוב חייב להגיע נוף עוצר נשימה. בתחום הזה קשה להתחרות בניו-זילנד על נופיה הבראשיתיים. בצידה הדרומי נמצא אזור מרלבורו, שחובבי היין מכירים בעיקר בזכות הסוביניון בלאן שלו, שיש הטוענים שהוא הטוב ביותר בעולם. כמובן, שלצידו אפשר למצוא שם עוד סוגים משובחים של יינות אחרים.

זוהי רשימה קצרה של יעדים יפהפיים בפני עצמם, שמציעים מלבד ההרפתקה, גם הבטחה ליין טוב. בקרוב נוכל לבקר בהם לראשונה, אולי לחזור אליהם שוב, וכמובן להמשיך ולגלות יעדים חדשים ומרתקים לשתות בהם כוס יין וליהנות מהנוף. למזלנו, לתכנן את הטיול זה כבר חצי מהכיף. עד אז, כולם מוזמנים להרים כוסית לחיי הטיול המשכר.