עוגת ביסקוויטים – למה אנחנו אוהבים אותה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

במשך השנים, אנחנו יכולים לראות כיצד מתכונים של עוגות מתפתחים בצורות שונות. עוגות שזכרנו מילדותנו בצורה מסוימת, מקבלות עם הזמן תוספות שונות אשר הופכות אותן להרבה יותר מיוחדות וטעימות.

זה תהליך טבעי שנובע הן מהעובדה שכל אחד מכיר את העוגה בצורה שונה ולכן הוא גם מכין אותה אחרת, וכן זה תהליך טבעי מאחר ועם השנים נוספים ונוצרים עוד ועוד מרכיבים שיכולים להשתלב בעוגה בצורות שונות. לעיתים ההבדל יכול לבוא לידי ביטוי במרכיב מסוים שמשתנה ולעיתים בכך שאנחנו מוסיפים תוספת כזו או אחרת לעוגה.

דוגמא טובה לכך זו עוגת ביסקוויטים. מי שגדל בישראל של שנות השבעים-שמונים, זוכר בוודאי כיצד בבתי קפה שונים היה נהוג להגיש עוגה כזו וכן בלא מעט מסעדות, העוגה היוותה חלק בלתי נפרד מתפריט הקינוחים של המקום. עם השנים היא נשכחה, שכן עוגות אחרות הפכו להיות הרבה יותר פופולאריות ומקובלות. בשנים האחרונות אפשר לראות חזרה במובן מסוים לצריכת עוגות ביסקוויטים, הן ביתיות והן כאלה הנאפות בבתי קפה ובמסעדות שונות.

עוגת ביסקוויטים שאנחנו יכולים למצוא היום במגוון רחב של מקומות, שונה במעט מהעוגה שהכרנו בילדותנו. השוני נובע הן מאופי המתכון של העוגה שהשתנה מעט, והן מהמרכיבים אשר נוספו או ירדו ממנו. אפשר להניח גם, שחלק מהמרכיבים שהכרנו בעוגה השתנו במובן הזה שהיום אנחנו משתמשים במוצרים יותר "יוקרתיים" ואיכותיים.

דוגמא למתכון של עוגת ביסקוויטים

לפני שנציג דוגמא מסוימת של מתכון לעוגת ביסקוויטים, ולאחר מכן נציג את השינויים שנעשו במתכון ואת ההשפעות שלהם, חשוב להבהיר שהיום הרבה יותר קל למצוא מתכונים לעוגות בכלל ובפרט עוגות ביסקוויטים, בזכות האינטרנט. אפשר למצוא מגוון גדול של מתכונים, בין אם זה כאלה של שפים מוכרים ובין אם מדובר על מתכונים של גולשים מן היישוב שמציעים את המתכון שלהם באתרים, פורומים, בלוגים ורשתות חברתיות שונות. ניתן גם למצוא סרטונים שמסבירים כיצד להכין עוגה כזו.

המתכון של עוגת ביסקוויטים כולל שרוול של ביסקוויטים רגילים או חומים, כוס נס קפה בלי חלב, 2 חבילות של שמנת מתוקה, 3 כפות סוכר, סוכר וניל, אינסטנט פודינג וניל, גביע לבנה, 3 חטיפי שוקולד.

בשלב הראשון מרטיבים את הביסקוויטים בכוס הנס, ומסדרים בתבנית, לאחר מכן מכינים את הגבינה בעזרת הקצפה של שמנת מתוקה עם סוכר, חלב, סוכר וניל, ופודינג. עד שמקבלים קרם יציב. אז מוסיפים גבינה לבנה ומערבלים במשך שתי דקות. בשלב הבא משטחים את הקרם על הביסקוויטים, מניחים עוד שכבה שלהם אחרי שטובלים בכוס הנס, משטחים עוד פעם קרם גבינה על השכבה שהנחנו, ואז מגרדים על גבי העוגה את השוקולד.

בסוף שומרים את העוגה במקרר, עד שמגישים אותה.

איך המתכון השתנה במהלך השנים?

ישנם לא מעט מרכיבים שאנחנו יכולים לראות כיצד הם השתנו במהלך השנים וכן אנחנו יכולים למצוא מרכיבים נוספים שבעבר לא היה נהוג להוסיף לעוגה, והיום אפשר להשתמש בהם.

למשל, במקום שוקולד רגיל אפשר להשתמש בסוגים שונים של שוקולדים, עשירים יותר או פחות. זה נכון גם לגבי סוגי גבינות בהם ניתן להשתמש בעת הכנת הקרם.

מעבר לכך, אפשר להוסיף לעוגה מרכיבים נוספים, כמו למשל, פיסטוק, פקאן, אגוזים, שקדים, ומרכיבים נוספים. מי שרוצה גם יכול להפחית משמעותית את כמות הסוכר אם ברצונו ליהנות מעוגה פחות מתוקה. גם בכל מה שקשור לנס קפה, אזי שאפשר לבחור רמות וסוגים שונים, עשירים יותר ממה שהיה נהוג להשתמש בעבר.