על מה לשים דגש כאשר רוכשים מטבח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מטבח הוא אחד האזורים היותר חשובים בבית ואנו נמצאים בו הרבה פעמים ביום. החשיבות של מטבח נוח ופרקטי היא גדולה מאוד עבורנו ולכן לפני שרוכשים מטבח או מתכננים אחד, יש לשים לב למספר דגשים חשובים שעליהם נדבר בכתבה הבאה.

התחשבות במרחב הקיים

כשאנו רואים תמונה של מטבח מעוצב, אנו אומרים בלב, ואוו כזה מטבח אני רוצה! אך בעניין זה חשוב להבין כי מטבח שנראה טוב ומאורגן טוב הוא מטבח שתוכנן והותאם למרחב הקיים. כך לדוגמא, הרבה אנשים רוצים להכניס אי למטבח, אך מטבחים בחיפה עם אי יתאימו כאשר יש מספיק מרחב בו ניתן להכניס אותו. מטבח שלא מתחשב במרחב הקיים עלול להיות צפוף מאוד.

החשיבות של התאמת מקומות האחסון

אחד הדברים הכי חשובים כאשר מתכננים מטבחים בחיפה הוא מקומות אחסון. כל המהות של מטבח הוא מקומות אחסון לכלים שאנו משתמשים בהם ביום יום. אם אנו רוצים שהמטבח שלנו יהיה תמיד מסודר ויהיה לנו קל לבשל בו ולבצע ניקיון, עלינו לדאוג שלכל פריט שקיים לנו יהיה אחסון זמין ונוח. כיום יש עבור מטבחים בחיפה פתרונות אחסון מתקדמים ומצוינים.

פרזול פנימי עמיד ונוח

כשחושבים על פרזול במטבחים לרוב חושבים על הידיות במטח, אך פרזול במטבח כולל גם את הפרזול הפנימי של המגירות והארונות. כיום במטבחים יש פרזול פנימי איכותי בעל אפשרות לטריקה שקטה בעת סגירה. פרזול איכותי יישאר לאורך זמן ויהיה מאוד נוח עבורכם.

עמידות החומר ממנו עשוי המטבח

בעבר מטבחים היו עשויים מעץ, MDF ופורמייקה. מדובר על חומרים טובים, אך כיום יש חומרים טובים בהרבה יותר. התפתחות החומרים בתעשיית ייצור המטבחים הגיעה מהסיבה שבמטבח אנו שוהים פעמים רבות ביום, משתמשים בתבלינים המייצרים צבע על אזורי המטבח השונים ואזורי מים שיוצרים התעבות של העץ. כאשר המטבח עשוי מחומרים עמידים ואיכותיים כמו פולימר לדוגמא, המטבח יישאר במראה חדש זמן רב.

תכנון נכון של מיקום המכשירים החשמליים במטבח

במטבח סטנדרטי תמיד יהיו מקרר, תנור, כיריים, מיקרו ועוד. מדובר על מכשירים חשמליים גדולים התופסים המון מקום במרחב של המטבח. יש לשים לב שמתכנני המטבח לוקחים בחשבון את המקום של המכשירים הללו. כמו כן, יש לשים לב שהם נמצאים במיקומים שנוחים לעבודה. המקרר צריך להימצא ליד מקומות האחסון, הכיריים ליד מגירת הסירים והתנור קרוב לעמדת הבישול. כאשר התכנון הוא כזה, קל לבצע פעולות בתוך המטבח.

תכנון נכון של מפתחי המגירות והדלתות

כשמתכננים מטבח, יש לקחת בחשבון שכל מגירה וכל דלת של ארון צריכים להיפתח ברוחב מסוים. כשלא לוקחים זאת בחשבון, לא ניתן לפתוח מגירה או דלת עד הסוף ולפעמים לא ניתן לפתוח אותם במגביל. לכן חשוב לקחת זאת בחשבון כאשר מתכננים מטבח.